Περιορισμοί #11, Μη συλλειτουργία τμημάτων (Δομή Σχολείου)

 

Οι περιορισμοί #11 αναφέρονται σε τμήματα και πιο συγκεκριμένα σε ζευγάρια τμημάτων.

 

 

Με ένα περιορισμό #11, δηλώνετε για ένα ζεύγος τμημάτων ότι:

όταν λειτουργεί το ένα τμήμα το άλλο τμήμα ΔΕΝ μπορεί να λειτουργεί, και τούμπαλιν.

 

 

Όταν δυο τμήματα ΔΕΝ πρέπει να λειτουργούν ταυτόχρονα, λέμε ότι τα τμήματα δεν συλλειτουργούν και η κατάσταση αυτή ονομάζεται μη-συλλειτουργία τμημάτων.

Η μη-συλλειτουργία τμημάτων είναι συνυφασμένη με περιπτώσεις που τμήματα (λέγονται μητρικά) διαλύονται για να σχηματίσουν άλλα τμήματα (λέγονται θυγατρικά). Όταν λειτουργεί ένα μητρικό τμήμα δεν είναι δυνατόν εκείνη τη στιγμή να λειτουργεί και το θυγατρικό του. Ισχύει βέβαια και το ανάποδο. Όταν λειτουργεί ένα θυγατρικό τμήμα δεν μπορεί την ίδια στιγμή να λειτουργεί και το μητρικό τμήμα.

 

 

Το κριτήριο του πότε δύο τμήματα δεν μπορεί να συλλειτουργούν είναι αν υπάρχει μαθητής που ανήκει και στα δύο τμήματα.

 

 

 

ΔΟΜΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Δομή σχολείου ονομάζουμε το σύνολο των τμημάτων εφοδιασμένο με όλους τους απαραίτητους περιορισμούς #11, μη-συλλειτουργίας τους.

Στο Ωρολόγια Προγράμματα, η δομή του σχολείου ΔΕΝ καθορίζεται με τη βοήθεια του χαρακτηρισμού των τμημάτων σε γενικής παιδείας, κατεύθυνσης ή επιλογής. Θα πρέπει απαραιτήτως να ορίσετε τους κατάλληλους περιορισμούς #11, μη-συλλειτουργίας.

Η ενέργεια ορισμού της δομής του σχολείου γίνεται ένα πολύ εύκολο εγχείρημα με τη χρήση της Μηχανής Παραγωγής Σχέσεων.

 

Αυτόματες επιλογές του προγράμματος

Όταν δημιουργείτε ένα νέο τμήμα, αυτομάτως, το τμήμα επιτρέπεται να συλλειτουργεί με όλα τα ήδη ορισμένα τμήματα.

 

Ωρολόγιο πρόγραμμα πολλών εβδομάδων

Αν χειρίζεστε πρόγραμμα πολλών εβδομάδων, ένας περιορισμός μη-συλλειτουργίας δύο τμημάτων θα ισχύει για όλες τις εβδομάδες που λειτουργούν και τα δύο τμήματα.

 

Συμβατότητα περιορισμών #11 με τους άλλους περιορισμούς σας

Κατά τον ορισμό των περιορισμών #11, μη-συλλειτουργίας τμημάτων, δεν ελέγχεται αν τα τμήματα αυτά είναι κενά αναθέσεων, ούτε αν οι σχέσεις που δημιουργείτε είναι συμβατές με άλλους περιορισμούς.

Κατά την είσοδό σας στον χώρο δημιουργίας του ωρολογίου προγράμματος, θα διενεργηθούν έλεγχοι για την επιβεβαίωση της ακεραιότητας των δεδομένων σας.

 

Περιορισμοί #11 και δικαιολόγηση κενών στη λειτουργία τμημάτων

Το Ωρολόγια Προγράμματα εξάγει συμπεράσματα για το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθητών μέσα από τους περιορισμούς #1 (στις ώρες λειτουργίας των τμημάτων), #5 (συνδιδασκαλίες αναθέσεων) και #11 (μη συλλειτουργία τμημάτων). Οι περιορισμοί σας είναι δυνατόν και πρέπει να διασφαλίζουν ότι κανένας μαθητής δεν θα υπάρξει με κενή ώρα στο ωρολόγιο πρόγραμμά του.

Το Ωρολόγια Προγράμματα προσπαθεί να τοποθετήσει ώρες διδασκαλίας οποτεδήποτε επιτρέπεται, χωρίς να ενδιαφέρεται για το αν, τελικά, θα δημιουργηθούν αδικαιολόγητα κενά στο ωρολόγιο πρόγραμμα των τμημάτων.

Χρησιμοποιούμε τον όρο αδικαιολόγητα κενά σε αντιδιαστολή με τις περιπτώσεις εκείνες, που ένα μητρικό τμήμα επιτρέπεται να έχει κενά στη λειτουργία του, εφόσον σπάει σε θυγατρικά κομμάτια-τμήματα, που λειτουργούν τις ώρες που δε λειτουργεί το μητρικό τμήμα.

Οι περιορισμοί σας #11, μη-συλλειτουργίας τμημάτων, δικαιολογούν κενά στη λειτουργία ενός τμήματος στην παρακάτω περίπτωση.

·        Έστω ότι το τμήμα1 παρουσιάζει κενό στη λειτουργία του, κάποια ενδιάμεση ώρα σε μια ημέρα.

·        Επιπλέον, ΔΕΝ έχετε απαγορεύσει, με περιορισμό #1, τη λειτουργία του τμήματος τη συγκεκριμένη ώρα.

·        Το κενό στη λειτουργία του τμήματος1 είναι δικαιολογημένο, αν υπάρχει περιορισμός #11, σύμφωνα με τον οποίο το τμήμα1 δεν πρέπει να λειτουργεί όταν λειτουργεί το τμήμα2 και τη συγκεκριμένη ώρα λειτουργεί το τμήμα2.

 

Προσδιορισμός αδικαιολόγητων κενών στο ωρολόγιο πρόγραμμα μαθητών

Στο παράθυρο δημιουργίας του ωρολογίου σας προγράμματος (κύριος χώρος εργασίας), και μετά την τοποθέτηση όλων των ωρών, μπορείτε να εντοπίσετε τυχόν αδικαιολόγητα κενά στα τμήματα, με κατάλληλη εκτύπωση για τα τμήματα. Τα αδικαιολόγητα κενά τονίζονται με κόκκινο χρώμα.

Εκτός του παραθύρου δημιουργίας του ωρολογίου προγράμματος, και πριν από την τοποθέτηση των ωρών, έχουμε σχεδιάσει έλεγχο για την πρόβλεψη πιθανά αδικαιολόγητων κενών στο ωρολόγιο πρόγραμμα μαθητών.

 

 

o       Μηχανή παραγωγής σχέσεων μη-συλλειτουργίας τμημάτων

o       Παραδείγματα χρήσης του περιορισμού #11

o       Περιγραφή του παραθύρου ορισμού περιορισμών #11