Μαθήματα
Στο Ωρολόγια Προγράμματα η κάθε τάξη συνοδεύεται από ένα σύνολο μαθημάτων. Τα μαθήματα αυτά αναμένεται να διδάσκονται από καθηγητές σε τμήματα μαθητών της αντίστοιχης τάξης.
Το ζευγάρι (τμήμα, μάθημα) ονομάζεται: ανάθεση. Οι αναθέσεις είναι βασικοί δομικοί λίθοι στο ωρολόγιο πρόγραμμά σας.
Δεν μπορείτε να προχωρήσετε σε ορισμό μαθημάτων αν πρώτα δεν ορίσετε τάξεις.
Ένα μάθημα, πλέον της τάξης στην οποία ανήκει, μεταφέρει και πληροφορία για τις ώρες που θα διδάσκεται στην εβδομάδα καθώς και για τον τρόπο κάλυψης των ωρών αυτών (αν δηλαδή θα διδάσκεται σε συνεχόμενα 2ωρα ή το πολύ 1 ώρα την ημέρα).
Στην περίπτωση που σε δύο διαφορετικές τάξεις υπάρχει μάθημα με το ίδιο όνομα και συναφές περιεχόμενο (πχ Θρησκευτικά), θεωρούμε ότι είναι διαφορετικά μαθήματα και πρέπει να οριστεί δύο φορές, ως δύο διαφορετικά μαθήματα, ένα για κάθε τάξη αντίστοιχα.
Σε ωρολόγια προγράμματα πολλών εβδομάδων, το κάθε πότε θα διδάσκεται ένα μάθημα καθορίζεται από το τμήμα και /ή από την ανάθεση.
Μην περιμένετε να συσχετίσετε τα μαθήματα με εβδομάδες.
Η βασική πληροφορία που επεξεργάζεται το πρόγραμμα προέρχεται από τις αναθέσεις. Αν έχετε ορίσει μαθήματα που δεν αναθέσατε σε καθηγητές, το πρόγραμμα απλά τα αγνοεί.
Αν και είναι καλή πρακτική να έχετε ορίσει μόνο τα μαθήματα που απαιτούνται, δεν αποτελεί πρόβλημα η παρουσία μαθημάτων που δεν χρησιμοποιούνται στις αναθέσεις.
Από το κυρίως menu του προγράμματος μπορείτε να ζητήσετε την αφαίρεση της άχρηστης πληροφορίας από τα δεδομένα σας, αφού όμως τελειώσετε με τον ορισμό των αναθέσεων.
Υπάρχουν περιπτώσεις που θα θέλατε να ορίσετε το ίδιο μάθημα στην ίδια τάξη περισσότερες από μία φορά. Ενδεικτικά αναφέρουμε δύο περιπτώσεις:
F Έστω ότι δύο καθηγητές που διδάσκουν το ίδιο μάθημα στην ίδια τάξη, διαφωνούν στον τρόπο κάλυψης του μαθήματος. Ο ένας θέλει να το διδάσκει σε συνεχόμενα 2ωρα ενώ ο άλλος το πολύ 1 ώρα την ημέρα. Αν θέλετε να ικανοποιήσετε αυτή την απαίτηση, τότε πρέπει να ορίσετε το μάθημα αυτό δύο φορές, το καθένα με διαφορετικό τρόπο κάλυψης των ωρών, και να αναθέσετε στον κάθε καθηγητή το αντίστοιχο μάθημα.
F Έστω ότι θέλετε να συνδυάσετε μερικές μόνο από τις ώρες ενός μαθήματος σε συνδιδασκαλία με άλλο μάθημα. Τότε, θα πρέπει να σπάσετε το μάθημα σε δύο κομμάτια για να ικανοποιήσετε μια τέτοια περίπτωση.
Με την ευελιξία αυτή στον ορισμό και διαχείριση των μαθημάτων θα είστε σε θέση να καλύψετε και τις πιο ακραίες απαιτήσεις.
Το Ωρολόγια Προγράμματα διαχειρίζεται μαθήματα που διδάσκονται σε ένα συνεχόμενο πολύωρο, με τρεις ή και περισσότερες συνεχόμενες ώρες. Ο τρόπος διαχείρισης τέτοιων μαθημάτων είναι κάπως ιδιαίτερος και το θέμα εξηγείται πλήρως σε άλλο παράθυρο.
§ Παράθυρο ορισμού και διαχείρισης μαθημάτων
§ Μαθήματα που διδάσκονται σε ένα συνεχόμενο πολύωρο (>2 ώρες)
§ Παραδείγματα χειρισμού μαθημάτων
§ Εισαγωγή των στοιχείων ενός γνωστού τύπου σχολείου
§ Σειρά εμφάνισης των μαθημάτων