Δύο επίπεδα Αγγλικών σε δύο τμήματα Α Γυμνασίου που το καθένα σπάει επίσης με άλλους 2 τρόπους
Σε κάποιο Γυμνάσιο έχουμε δύο τμήματα (μητρικά) το τμήμα Α1 και το τμήμα Α2. Οι μαθητές εγγράφηκαν στα τμήματα αυτά με απλή ονομαστική σειρά.
Σε πρώτη φάση, αποφασίζουμε, το κάθε τμήμα να σπάει σε δύο κομμάτια για τις ανάγκες των μαθημάτων πληροφορικής και τεχνολογίας. Δηλαδή,
· το μητρικό τμήμα Α1 σπάει στα θυγατρικά τμήματα Α1πτ1 και Α1πτ2 (με υποχρεωτικό ωράριο 2 ώρες το καθένα) και
· το μητρικό τμήμα Α2 σπάει στα θυγατρικά τμήματα Α2πτ1 και Α2πτ2 (με υποχρεωτικό ωράριο 2 ώρες το καθένα).
Επίσης, αποφασίζουμε, το κάθε τμήμα να σπάει σε δύο κομμάτια για τις ανάγκες των μαθημάτων της δεύτερης ξένης γλώσσας (Γαλλικά-Γερμανικά). Δηλαδή,
· το μητρικό τμήμα Α1 σπάει στα θυγατρικά τμήματα Α1γλ και Α1γρ (με υποχρεωτικό ωράριο 2 ώρες το καθένα) και
· το μητρικό τμήμα Α2 σπάει στα θυγατρικά τμήματα Α2γλ και Α2γρ (με υποχρεωτικό ωράριο 2 ώρες το καθένα).
Για τις ανάγκες του μαθήματος των Αγγλικών από τα τμήματα Α1 και Α2 διαλέγουμε μαθητές για να δημιουργήσουμε το τμήμα Α12α, αρχαρίου επιπέδου, τους δε υπόλοιπους μαθητές τους εγγράφουμε στο τμήμα Α12π, προχωρημένου επιπέδου. Το καθένα από τα τμήματα αυτά έχει υποχρεωτικό ωράριο 3 ώρες.
Το υποχρεωτικό ωράριο των τμημάτων Α1 και Α2 ελαττώνεται στις 28 ώρες αφού στα τμήματα αυτά δεν διδάσκονται Αγγλικά, Πληροφορική, Τεχνολογία και 2η ξένη γλώσσα.
Περιορισμοί #5, συνδιδασκαλίες αναθέσεων
Είναι γνωστές εκ των προτέρων, και επομένως πρέπει να δηλωθούν, οι συνδιδασκαλίες αναθέσεων των διάφορων σπασιμάτων. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα, γνωρίζουμε εκ των προτέρων ότι: ισχύουν οι παρακάτω συνδιδασκαλίες αναθέσεων.
(Α1πτ1/Πληροφορική/ΠΕ19) συνδιδασκαλία με (Α1πτ2/Τεχνολογία/ΠΕ12)
(Α1πτ1/Τεχνολογία/ΠΕ12) συνδιδασκαλία με (Α1πτ2/Πληροφορική/ΠΕ19)
(Α2πτ1/Πληροφορική/ΠΕ19) συνδιδασκαλία με (Α2πτ2/Τεχνολογία/ΠΕ12)
(Α2πτ1/Τεχνολογία/ΠΕ12) συνδιδασκαλία με (Α2πτ2/Πληροφορική/ΠΕ19)
(Α1γλ/Γαλλικά/ΠΕ5) συνδιδασκαλία με (Α1γρ/Γερμανικά/ΠΕ7)
(Α2γλ/Γαλλικά/ΠΕ5) συνδιδασκαλία με (Α2γρ/Γερμανικά/ΠΕ7)
(Α12α/Αγγλικά/ΠΕ06-1) συνδιδασκαλία με (Α12π/Αγγλικά/ΠΕ06-2)
Περιορισμοί #11, μη συλλειτουργίας τμημάτων (δομή σχολείου)
Το παράδειγμα αυτό εμπλέκει 12 τμήματα με διάφορες σχέσεις μεταξύ τους και πραγματώνεται σε 2 βήματα, με χρήση της παραγωγής σχέσεων περιορισμών #11, μη συλλειτουργίας τμημάτων, και δεδομένων των ήδη ορισμένων συνδιδασκαλιών αναθέσεων.
Η μέθοδος δημιουργεί 12 διμελείς σχέσεις των περιορισμών #11 (μη-συλλειτουργίας τμημάτων).
Αν δεν χρησιμοποιήσουμε συνδιδασκαλίες αναθέσεων, θα απαιτούνταν πολλαπλάσιες στον αριθμό διμελείς σχέσεις περιορισμών #11. Πιο σημαντικό όμως θα ήταν ότι θα χάναμε τη δύναμη των περιορισμών #5 της συνδιδασκαλίας αναθέσεων, πράγμα που θα το πληρώναμε σε χρόνο αλλά και δυσκολία στις χειροκίνητες ενέργειές μας.