Δύο επίπεδα Αγγλικών σε δύο τμήματα Α Γυμνασίου

 

Σε κάποιο Γυμνάσιο έχουμε δύο τμήματα (μητρικά) το τμήμα Α1 και το τμήμα Α2. Οι μαθητές εγγράφηκαν στα τμήματα αυτά με απλή ονομαστική σειρά.

 

Σε πρώτη φάση, αποφασίζουμε, το κάθε τμήμα να σπάει σε δύο κομμάτια για τις ανάγκες των μαθημάτων πληροφορικής και τεχνολογίας. Δηλαδή,

·        το μητρικό τμήμα Α1 σπάει στα θυγατρικά τμήματα Α1α και Α1β (με υποχρεωτικό ωράριο 2 ώρες το καθένα) και

·        το μητρικό τμήμα Α2 σπάει στα θυγατρικά τμήματα Α2α και Α2β (με υποχρεωτικό ωράριο 2 ώρες το καθένα).

 

Για τις ανάγκες του μαθήματος των Αγγλικών από τα τμήματα Α1 και Α2 διαλέγουμε μαθητές για να δημιουργήσουμε το τμήμα Ααρχ, αρχαρίου επιπέδου, τους δε υπόλοιπους μαθητές τους εγγράφουμε στο τμήμα Απρχ, προχωρημένου επιπέδου. Το καθένα από τα τμήματα αυτά έχει υποχρεωτικό ωράριο 3 ώρες.

 

Το υποχρεωτικό ωράριο των τμημάτων Α1 και Α2 ελαττώνεται στις 30 ώρες αφού στα τμήματα αυτά δεν διδάσκονται Αγγλικά, Πληροφορική και Τεχνολογία.

 

Περιορισμοί #11, μη συλλειτουργίας τμημάτων (δομή σχολείου)

Το παράδειγμα αυτό εμπλέκει 8 τμήματα με διάφορες σχέσεις μεταξύ τους και πραγματώνεται σε 2 βήματα, με χρήση της παραγωγής σχέσεων περιορισμών #11, μη συλλειτουργίας τμημάτων.

 

Βήμα 1ο

 

Βήμα 2ο

 

ΛΑΘΟΣ ΣΧΗΜΑ 1

Ίσως σκέφτεστε ότι με ένα βήμα θα μπορούσατε να ορίσετε τις σχέσεις μη-συλλειτουργίας μεταξύ των 8 τμημάτων. Έστω ότι στη μηχανή παραγωγής σχέσεων δοκιμάζατε το παρακάτω σχήμα.

 

Το σχήμα αυτό επιβάλει, όποτε λειτουργεί το τμήμα Α1, να μην λειτουργούν τα τμήματα Α2α και Α2β. Ο περιορισμός αυτός ΔΕΝ είναι απαραίτητος.

 

ΛΑΘΟΣ ΣΧΗΜΑ 2

Επιμένετε ότι με ένα βήμα θα μπορούσατε να ορίσετε τις σχέσεις μη-συλλειτουργίας μεταξύ των 8 τμημάτων. Αυτή τη φορά, στη μηχανή παραγωγής σχέσεων δοκιμάζεται το παρακάτω σχήμα.

 

 

Το σχήμα αυτό επιβάλει, όποτε λειτουργεί το τμήμα Α1 να μην λειτουργούν τα τμήματα Α2α και Α2β. Επίσης επιβάλει όποτε λειτουργεί το τμήμα Α1α να μη λειτουργεί το τμήμα Α2α. Οι περιορισμοί αυτοί ΔΕΝ είναι απαραίτητοι.

 

Περιορισμοί #5, συνδιδασκαλίες αναθέσεων

Αν και δεν είναι απαραίτητο, σας προτρέπουμε να δηλώνετε τις (γνωστές εκ των προτέρων) συνδιδασκαλίες αναθέσεων, με περιορισμούς #5. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα, γνωρίζουμε εκ των προτέρων ότι: ισχύουν οι παρακάτω συνδιδασκαλίες αναθέσεων.

 

(Α1α/Πληροφορική/ΠΕ19) συνδιδασκαλία με (Α1β/Τεχνολογία/ΠΕ12)

(Α1α/Τεχνολογία/ΠΕ12) συνδιδασκαλία με (Α1β/Πληροφορική/ΠΕ19)

(Α2α/Πληροφορική/ΠΕ19) συνδιδασκαλία με (Α2β/Τεχνολογία/ΠΕ12)

(Α2α/Τεχνολογία/ΠΕ12) συνδιδασκαλία με (Α2β/Πληροφορική/ΠΕ19)

(Ααρχ/Αγγλικά/ΠΕ06-1) συνδιδασκαλία με (Απρχ/Αγγλικά/ΠΕ06-2)

 

Η δήλωση των συνδιδασκαλιών ελαττώνει των αριθμό των περιορισμών #11, μη συνδιδασκαλίας τμημάτων. Πάλι, χρειάζονται 2 βήματα αλλά αυτή τη φορά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μόνο μια στήλη τμημάτων στο παράθυρο της μηχανής παραγωγής σχέσεων μη-συλλειτουργίας τμημάτων:

 

  και