Τεχνολογία-Πληροφορική σε ένα τμήμα Α Γυμνασίου με δύο επίπεδα Αγγλικών

 

Σε κάποιο Γυμνάσιο, το τμήμα Α1 απαρτίζεται από μαθητές δύο επιπέδων αγγλικών. Επιπλέον, δεν είναι δυνατόν όλοι μαζί οι μαθητές του Α1, να χωρέσουν στο εργαστήριο πληροφορικής.

Θα μελετήσουμε την περίπτωση αυτή με δύο διαφορετικά σενάρια.

 

Σενάριο 1: Ένα σπάσιμο του μητρικού τμήματος

Αποφασίζεται, το τμήμα Α1 (μητρικό τμήμα) να σπάει σε δύο κομμάτια, τα τμήματα Α1α και Α1β (θυγατρικά τμήματα).

Όσον αφορά στα Αγγλικά, το τμήμα Α1α απαρτίζεται από μαθητές αρχαρίου επιπέδου, ενώ το τμήμα Α1β απαρτίζεται από μαθητές προχωρημένου επιπέδου.

Στους μαθητές των τμημάτων Α1α και Α1β θα διδάσκονται τα μαθήματα Αγγλικών (3 ώρες), Πληροφορικής (1 ώρα) και Τεχνολογίας (1 ώρα). Επομένως, τα τμήματα αυτά έχουν Υποχρεωτικό Ωράριο 5 ωρών. Αντιστοίχως, τα μαθήματα αυτά δεν θα διδάσκονται στο μητρικό τμήμα Α1, του οποίου του Υποχρεωτικού Ωράριο μειώνεται στις 30 ώρες.

 

Περιορισμοί #11, μη συλλειτουργία τμημάτων (δομή σχολείου)

·        Το μητρικό τμήμα Α1 έχει κοινούς μαθητές με τα θυγατρικά τμήματα Α1α και Α1β.

·        Τα τμήματα Α1α και Α1β δεν έχουν μεταξύ τους κοινό μαθητή.

·        Φανερά, όποτε λειτουργεί το μητρικό τμήμα Α1 δεν πρέπει να λειτουργούν τα θυγατρικά τμήματα Α1α και Α1β και τούμπαλιν. Για την πραγμάτωση του σχήματος απαιτούνται 2 περιορισμοί #11.

·        Στο παράθυρο μηχανής παραγωγής σχέσεων, χρειαζόμαστε μόνο 2 στήλες τμημάτων και η εικόνα θα πρέπει να είναι:

 

 

Θα μπορούσαμε να σταματήσουμε στο σημείο αυτό, έχοντας την μεγαλύτερη δυνατή ευελιξία σε τρόπους τοποθέτησης ωρών.

Οι περιορισμοί #11, ως έχουν, σε πλήρες ωρολόγιο πρόγραμμα 35 ωρών την εβδομάδα επιβάλλουν τη συλλειτουργία των τμημάτων Α1α και Α1β και δεν δημιουργούν αδικαιολόγητα κενά στο ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθητών.

Με τον τρόπο αυτό, επιτρέπουμε στη μηχανή τοποθέτησης των ωρών να δημιουργήσει και συνδυασμούς:

·        Όταν κάποια ώρα στο τμήμα Α1α διδάσκεται το μάθημα των Αγγλικών, την ίδια ώρα στο τμήμα Α1β θα μπορούσε να διδάσκεται το μάθημα της πληροφορικής.

·        Όταν κάποια ώρα στο τμήμα Α1α διδάσκεται το μάθημα των Αγγλικών, την ίδια ώρα στο τμήμα Α1β θα μπορούσε να διδάσκεται το μάθημα της τεχνολογίας.

·        Όταν κάποια ώρα στο τμήμα Α1α διδάσκεται το μάθημα των Αγγλικών, την ίδια ώρα στο τμήμα Α1β θα μπορούσε να διδάσκεται το μάθημα των αγγλικών.

·        Και ούτω καθεξής

Όμως, αποφασίζεται για κάποιους λόγους, να περιοριστεί περεταίρω η κατάσταση και όποτε διδάσκονται αγγλικά στο ένα τμήμα να διδάσκονται αγγλικά και στο άλλο τμήμα.

Σημείωση

Σε πλήρες ωρολόγιο πρόγραμμα 35 ωρών την εβδομάδα, η συνδιδασκαλία των αγγλικών εμμέσως επιβάλει και τη συνδιδασκαλία της πληροφορικής με την τεχνολογία.

Όμως, επειδή πάντα στην αρχή του έτους περιμένουμε κάποιες περικοπές μαθημάτων και το πρόγραμμα δεν θα είναι 35 ώρες την εβδομάδα, θα αποφύγουμε πρακτικές ελαχιστοποίησης του αριθμού των περιορισμών με βάση τη λογική συνέπεια και θα ορίσουμε στο Ωρολόγια Προγράμματα και τη συνδιδασκαλία των αγγλικών, αλλά και τη συνδιδασκαλία πληροφορικής – τεχνολογίας.

 

Περιορισμοί #5, συνδιδασκαλίες αναθέσεων

Τα προηγούμενα πραγματώνονται με 3 περιορισμούς #5, συνδιδασκαλίας αναθέσεων.

 

(Α1α/Αγγλικά/ΠΕ06-1) συνδιδασκαλία με (Α1β/Αγγλικά/ΠΕ06-2)

(Α1α/Πληροφορική/ΠΕ19) συνδιδασκαλία με (Α1β/Τεχνολογία/ΠΕ12)

(Α1α/Τεχνολογία/ΠΕ12) συνδιδασκαλία με (Α1β/Πληροφορική/ΠΕ19)

 

Αφού με συνδιδασκαλίες αναθέσεων, διασφαλίσετε ότι όποτε λειτουργεί το τμήμα Α1α θα λειτουργεί και το τμήμα Α1β, οι περιορισμοί #11 από 2, που είναι τώρα, μπορεί να ελαττωθούν σε μόνο ένα.

Αρκεί να ορίσετε τη μη συλλειτουργία των τμημάτων Α1 και Α1α.

 

 

 

Σενάριο 2: Διπλό σπάσιμο του μητρικού τμήματος

Για λόγους εκπαιδευτικούς αποφασίζεται ότι ο χωρισμός των μαθητών σύμφωνα με το επίπεδο αγγλικών δεν είναι σωστός για το μάθημα της πληροφορικής ή το μάθημα της τεχνολογίας.

Επομένως, αποφασίζεται ότι πρέπει: το μητρικό τμήμα Α1 να σπάσει σε δύο θυγατρικά τμήματα (τα Α11 και Α12) για τις ανάγκες των Αγγλικών και πρέπει να σπάει με διαφορετικό τρόπο στα δύο θυγατρικά τμήματα Α1α και Α1β για τις ανάγκες της πληροφορικής και της τεχνολογίας.

Τα τμήματα Α11 και Α12, στα οποία διδάσκονται τα μαθήματα Αγγλικών (3 ώρες), έχουν υποχρεωτικό ωράριο 3 ωρών, ενώ

τα τμήματα Α1α και Α1β στα οποία διδάσκεται Πληροφορική (1 ώρα) και Τεχνολογία (1 ώρα), έχουν υποχρεωτικό ωράριο 2 ωρών.

Αντιστοίχως, στο μητρικό τμήμα Α1, δεν διδάσκονται Αγγλικά, Πληροφορική και Τεχνολογία, και το υποχρεωτικό του ωράριο μειώνεται στις 30 ώρες.

 

Περιορισμοί #11, μη συλλειτουργία τμημάτων (δομή σχολείου)

·        Το μητρικό τμήμα Α1 έχει κοινούς μαθητές με τα θυγατρικά τμήματα Α11 και Α12 αλλά και με τα Α1α και Α1β.

·        Τα τμήματα Α11 και Α12 δεν έχουν μεταξύ τους κοινό μαθητή και μπορούν (και θέλουμε) να λειτουργούν την ίδια ώρα.

·        Τα τμήματα Α1α και Α1β δεν έχουν μεταξύ τους κοινό μαθητή και μπορούν (και θέλουμε) να λειτουργούν την ίδια ώρα

·        Φανερά, όποτε λειτουργεί το μητρικό τμήμα Α1 δεν πρέπει να λειτουργούν τα θυγατρικά τμήματα Α11 και Α12 και ούτε τα θυγατρικά τμήματα Α1α και Α1β και τούμπαλιν.

·        Επίσης όταν λειτουργούν τα τμήμα Α11 και Α12 δεν επιτρέπεται να λειτουργούν τα τμήματα Α1α και Α1β και τούμπαλιν.

·        Στο παράθυρο μηχανής παραγωγής σχέσεων, χρειαζόμαστε 3 στήλες τμημάτων και η εικόνα θα πρέπει να είναι:

 

 

Περιορισμοί #5, συνδιδασκαλίες αναθέσεων

Στο συγκεκριμένο παράδειγμα, γνωρίζουμε εκ των προτέρων ότι:

Όταν στο τμήμα Α11 θα διδάσκεται το μάθημα των αγγλικών, την ίδια ώρα στο τμήμα Α12 θα διδάσκεται επίσης το μάθημα των αγγλικών.

Επίσης, όταν στο τμήμα Α1α θα διδάσκεται πληροφορική, την ίδια ώρα στο τμήμα Α1β θα διδάσκεται τεχνολογία και αντίστοιχα όταν στο τμήμα Α1α θα διδάσκεται τεχνολογία, την ίδια ώρα στο τμήμα Α1β θα διδάσκεται πληροφορική.

Αν και η κατάσταση αυτή υπερκαλύπτεται από τους περιορισμούς #11, σας προτείνουμε να δηλώσετε τις (γνωστές εκ των προτέρων) σχέσεις αυτές με 3 περιορισμούς #5, συνδιδασκαλίες αναθέσεων.

 

(Α11/Αγγλικά/ΠΕ06-1) συνδιδασκαλία με (Α12/Αγγλικά/ΠΕ06-2)

(Α1α/Πληροφορική/ΠΕ19) συνδιδασκαλία με (Α1β/Τεχνολογία/ΠΕ12)

(Α1α/Τεχνολογία/ΠΕ12) συνδιδασκαλία με (Α1β/Πληροφορική/ΠΕ19)

 

Αφού με συνδιδασκαλίες αναθέσεων, διασφαλίσετε ότι όποτε λειτουργεί το τμήμα Α11 θα λειτουργεί και το τμήμα Α12, και όποτε λειτουργεί το τμήμα Α1α θα λειτουργεί και το τμήμα Α1β, οι περιορισμοί #11, θα μπορούσε να ελαττωθούν.

Αρκεί να ορίσετε τη μη συλλειτουργία των τμημάτων Α1, Α11 και Α1α. Στο παράθυρο μηχανής παραγωγής σχέσεων, χρειάζεστε μόνο 1 στήλη τμημάτων και η εικόνα θα πρέπει να είναι: