Περιορισμοί #2, στις ώρες διαθεσιμότητας των καθηγητών

 

Στο παράθυρο αυτό δηλώνετε για μια συγκεκριμένη τριάδα (καθηγητής, ημέρα, ώρα στην ημέρα) την απάντηση στο ερώτημα:

 

 

είναι διαθέσιμος για διδασκαλία ο καθηγητής την ώρα της ημέρας;

 

 

Μπορείτε να ορίσετε, να αφαιρέσετε και /ή να αλλάξετε περιορισμούς #2, στις ώρες διαθεσιμότητας των καθηγητών, και μέσα από το παράθυρο δημιουργίας του ωρολογίου σας προγράμματος (κύριος χώρος εργασίας).

 

 

Αυτόματες επιλογές του προγράμματος

·        Όταν δημιουργείτε ένα νέο καθηγητή, αυτομάτως, ο καθηγητής είναι διαθέσιμος για διδασκαλία όλες τις ώρες στις ημέρες.

·        Όταν δημιουργείτε μια νέα ημέρα, αυτομάτως, όλοι οι καθηγητές είναι διαθέσιμοι για διδασκαλία την ημέρα αυτή.

·        Όταν δημιουργείτε μια νέα ώρα στις ημέρες, αυτομάτως, όλοι οι καθηγητές είναι διαθέσιμοι για διδασκαλία την ώρα αυτή σε όλες τις ημέρες.

 

Ωρολόγιο πρόγραμμα πολλών εβδομάδων

Αν χειρίζεστε πρόγραμμα πολλών εβδομάδων, με τμήματα και /ή αναθέσεις που έχουν κύκλο εμφάνισης μεγαλύτερο της μιας εβδομάδας, ένας περιορισμός σε ώρα διαθεσιμότητας για διδασκαλία του καθηγητή θα ισχύει για όλες τις εβδομάδες.

 

 

o       Παραδείγματα χρήσης του περιορισμού #2

o       Περιγραφή του παραθύρου ορισμού περιορισμών #2

 

 

Υπερβολική χρήση περιορισμών #2

Υπάρχει περίπτωση, από λάθος, να έχετε περιορίσει τόσο πολύ τις ώρες διαθεσιμότητας των καθηγητών ώστε να μην υπάρχει ωρολόγιο πρόγραμμα.

Έχουμε σχεδιάσει ελέγχους με σκοπό τον εντοπισμό τέτοιων προβλημάτων.

 

Οι περιορισμοί #2 και οι άλλοι περιορισμοί

Αν χρησιμοποιείτε και άλλες κατηγορίες περιορισμών πέραν των περιορισμών #2, τότε ένας περιορισμός στις ώρες διαθεσιμότητας ενός καθηγητή μπορεί να έχει, και συνήθως έχει, αντίκτυπο στις ώρες διαθεσιμότητας άλλων καθηγητών ή ακόμη και στις ώρες λειτουργίας των τμημάτων.

Στο συνολικό σύστημα των περιορισμών (έχετε στη διάθεσή σας μέχρι και 15 κατηγορίες ανελαστικών περιορισμών) ο ρόλος καθενός περιορισμού μπορεί να είναι δυσδιάκριτος.

Η χρήση των ελέγχων είναι επιβεβλημένη ακόμη και για τη δημιουργία απλών ωρολογίων προγραμμάτων.

 

Περιορισμοί #2 και δημιουργία ωρολογίου προγράμματος

Μακάρι να ήμουν σε θέση να σας προτρέψω: να ορίσετε εκ των προτέρων τις ώρες διαθεσιμότητας των καθηγητών σας, με τρόπο ώστε να ικανοποιείτε όλες τις προτιμήσεις τους με χρήση μόνο ανελαστικών περιορισμών #2 και να εγγυηθώ ότι θα έχετε ωρολόγιο πρόγραμμα. ΔΕΝ είμαι στην ευχάριστη αυτή θέση για τους παρακάτω λόγους:

F           Μπορεί αυτά που ζητάτε να μην πραγματοποιούνται (δηλαδή μπορεί να μην υπάρχει ωρολόγιο πρόγραμμα συμβατό με το σύνολο των περιορισμών σας) και αν τρέξετε τους ελέγχους αυτοί θα εντοπίσουν το πρόβλημα και θα σας προτρέψουν σε διορθώσεις.

F           Μπορεί αυτά που ζητάτε να μην πραγματοποιούνται (δηλαδή μπορεί να μην υπάρχει ωρολόγιο πρόγραμμα συμβατό με το σύνολο των περιορισμών σας) και αν τρέξετε τους ελέγχους αυτοί (δυστυχώς) δεν εντοπίζουν το πρόβλημα.

F           Μπορεί να υπάρχει ωρολόγιο πρόγραμμα (το ξέρετε γιατί αντιγράφετε το ωρολόγιο πρόγραμμα που είχατε φτιάξει με το χέρι πέρυσι) αλλά έχετε κάνει λάθος σε άλλους περιορισμούς (συνήθως της δομής του σχολείου) με αποτέλεσμα στην ουσία να μην υπάρχει ωρολόγιο πρόγραμμα.

F           Μπορεί να υπάρχει ωρολόγιο πρόγραμμα (είτε μιλώντας θεωρητικά, είτε γιατί το ξέρετε επειδή αντιγράφετε το ωρολόγιο πρόγραμμα που είχατε φτιάξει με το χέρι πέρυσι) αλλά έχετε περιορίσει τη διαθεσιμότητα των καθηγητών τόσο πολύ που ο αλγόριθμος αυτόματης τοποθέτησης των ωρών (δυστυχώς) δε βρίσκει δίοδο για την τοποθέτηση όλων των ωρών.

Φυσικά, η δεύτερη και η τέταρτη περίπτωση είναι αυτές που με πονάνε περισσότερο. Όμως, δεδομένου ότι ΔΕΝ υπάρχει αλγόριθμος που να εντοπίζει τη μία και μοναδική λύση τοποθέτησης των ωρών και όλοι οι αλγόριθμοι θέλουν να υπάρχει πληθώρα λύσεων ώστε να εντοπίσουν μια από αυτές, αναπτερώνουν το ηθικό.

Για να αναπληρωθούν οι όποιες αδυναμίες του μηχανισμού αυτόματης τοποθέτησης των ωρών, έχω σκαρφιστεί διάφορους τρόπους, εκ των οποίων ο πιο ασφαλής είναι να ξεκινάτε με λίγους περιορισμούς #2 στις ώρες διαθεσιμότητας των καθηγητών (αυτούς που επιβάλλονται από αποσπάσεις ή διαθέσεις των καθηγητών σας) και μετά να τους αυξάνετε σταδιακά και όσο θέλετε μέσα από το χώρο δημιουργίας του ωρολογίου προγράμματος.

Περισσότερη βοήθεια για τεχνικές πάνω σε θέματα δημιουργίας ωρολογίων προγραμμάτων θα βρείτε μέσα στον κυρίως χώρο εργασίας της δημιουργίας ωρολογίων προγραμμάτων.