Παραδείγματα χρήσης των περιορισμών #2, στις ώρες διαθεσιμότητας των καθηγητών

 

Οι περιορισμοί #2 στις ώρες διαθεσιμότητας των διδασκόντων είναι από τους πλέον περιζήτητους.

Η χρήση τους αναμένετε να είναι τόσο μεγάλη, που σας δίνουμε τη δυνατότητα να κάνετε αλλαγές στη διαθεσιμότητα των καθηγητών, μέσα από τον κύριο χώρο εργασίας δημιουργίας ωρολογίων προγραμμάτων.

Με την εξαίρεση και των ανελαστικών περιορισμών #1, στις ώρες λειτουργίας των τμημάτων, για όλους τους άλλους περιορισμούς θα πρέπει να βγαίνετε από τον κυρίως χώρο εργασίας για να κάνετε αλλαγές.

 

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ

Το ωρολόγιο πρόγραμμα (από ένα σημείο και μετά) είναι σαν ένα φουσκωμένο μπαλόνι. Αν το πιέζετε σε κάποια μεριά, ξεχειλώνει από την άλλη.

Περιορίζοντας τις διαθέσιμες ώρες ενός καθηγητή κάποια ημέρα, σχεδόν πάντα, δημιουργείτε κενά στο πρόγραμμα των άλλων συναδέλφων, όχι μόνο στην ημέρα εκείνη αλλά και στις άλλες.

 

 

Οι χρήσεις των περιορισμών #2 χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: τις επιβεβλημένες και τις καταχρηστικές.

 

Επιβεβλημένες χρήσεις

F                 Ένας διδάσκων διατίθεται στο σχολείο μόνο συγκεκριμένες ημέρες και /ή μόνο συγκεκριμένες ώρες. Πρέπει να μην επιτρέψετε την τοποθέτηση ωρών διδασκαλίας του συγκεκριμένου διδάσκοντα τις ημέρες και ώρες που δεν είναι διαθέσιμος για διδασκαλία.

F                 Συνάδελφος ζητάει, με τη σύμφωνη γνώμη όλων, να καθυστερεί λίγο το πρωί, γιατί έχει να παραδώσει τα παιδιά του στο σχολικό. Αποκλείστε την τοποθέτηση ωρών του διδάσκοντα τις πρώτες ώρες.

F                 Συνάδελφος με προβλήματα υγείας ζητάει, με τη σύμφωνη γνώμη όλων, να καθυστερεί το πρωί και να αποχωρεί κάπως νωρίτερα από το τέλος. Αποκλείστε την τοποθέτηση ωρών του διδάσκοντα τις πρώτες και τις τελευταίες ώρες.

 

Καταχρηστικές χρήσεις

F                 Συνάδελφος καθηγητής πρόκειται να διδάσκει πχ 16 ώρες, σε εβδομαδιαία βάση. Αποκλείετε τη διαθεσιμότητά του για διδασκαλία σε συγκεκριμένες 19 ώρες. Παρατηρείτε κάπως προσεκτικότερα τις ώρες που είναι διαθέσιμος, και εκπλήσσεστε που είναι ακριβώς οι ώρες που θα ήθελε ο συνάδελφος.

F                 Είστε στον κυρίως χώρο εργασίας και δημιουργείτε το ωρολόγιο πρόγραμμά σας. Έχουν τοποθετηθεί όλες οι ώρες και βρίσκεστε στο στάδιο της αναδιάταξης των ωρών. Βλέπετε ότι σε κάποιο καθηγητή το πρόγραμμα δημιουργεί ένα συνεχόμενο τετράωρο, ενώ ο συνάδελφος έχει ζητήσει να έχει ένα κενό όταν διδάσκει 4 ώρες. Αφαιρείτε μια ενδιάμεσα τοποθετημένη ώρα, αναιρείτε τη διαθεσιμότητα του καθηγητή εκείνη την ώρα, και αφήνετε το πρόγραμμα να επανατοποθετήσει την ώρα.

F                 Είστε στον κυρίως χώρο εργασίας και δημιουργείτε το ωρολόγιο πρόγραμμά σας. Έχουν τοποθετηθεί όλες οι ώρες και βρίσκεστε στο στάδιο της αναδιάταξης των ωρών. Βλέπετε ότι σε κάποιο συνάδελφο το πρόγραμμα έχει τοποθετήσει 5 ώρες διδασκαλίας με 2 κενά. Πριν προλάβει να το δει ο συνάδελφος, αφαιρείτε την πρώτη ή την τελευταία τοποθετημένη ώρα, αναιρείτε τη διαθεσιμότητα του συναδέλφου εκείνη την ώρα, και αφήνετε το πρόγραμμα να επανατοποθετήσει την ώρα.