Βοήθεια στη βοήθεια

 

Έχει γίνει μεγάλη προσπάθεια ώστε και το λογισμικό αυτό της SH-Soft να υποστηρίζεται από ένα πλήρες σύστημα βοήθειας.

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι ο τρόπος λήψης, η δομή και τα περιεχόμενα της βοήθειας αυτής, είναι:

F     οικείος σε αυτούς που έχουν ευχέρεια στη χρήστες Η/Υ, αλλά και

F     εύληπτος σε αυτούς που δεν χρησιμοποιούν πολύ τον Η/Υ στην εργασία τους.

 

Η αναδυόμενη βοήθεια (tool tip)

Αν ο δείκτης του ποντικιού παραμείνει πάνω σε κάποιο αντικείμενο περισσότερο από 1 δευτερόλεπτο, αναδύεται μικρό κείμενο με επεξήγηση.

Η γραμματοσειρά, η μορφή και ο τρόπος εμφάνισης είναι ιδιότητες που ελέγχονται μόνο από τα Windows και μπορείτε να αλλάξετε τις ιδιότητές τους από την επιφάνεια εργασίας των Windows.

 

 

Ανάδυση βοήθειας δεν παρέχεται για όλα τα αντικείμενα στο πρόγραμμα, αλλά μόνο σε εκείνα που υποθέτουμε ότι θα σας έκαναν να αναρωτηθείτε για αυτά.

 

Μηνύματα προς το χρήστη

Η χρήση ενός προγράμματος κατά βάση είναι ένα διάλογος ανάμεσα στον χρήστη και τον κατασκευαστή του προγράμματος. Ο χρήστης απαιτεί να γίνουν κάποια πράγματα και ο κατασκευαστής του προγράμματος τα εκτελεί.

Για να είναι ο διάλογος αυτός πλήρης θα πρέπει να υπάρχουν απαντήσεις στα αιτήματα του χρήστη, ιδιαίτερα για εκείνα που δεν είναι σωστά ή ενέχουν κάποια ασάφεια ή κίνδυνο.

 

Παράδειγμα απλού μηνύματος που ζητάει την απόκριση του χρήστη

 

Παράδειγμα ενημερωτικού μηνύματος

 

Γρήγορα θα αναγνωρίσετε ότι ο διάλογος αυτός είναι παρών σε κάθε βήμα του προγράμματος.

 

Επεξηγήσεις τίτλων

Σε σημεία του προγράμματος που ο χρήστης πρέπει να προχωρήσει σε εισαγωγή στοιχείων ή επιλογές ή άλλες εργασίες, θεωρήσαμε ότι θα ήταν χρήσιμη μια σύντομη και άμεση υπενθύμιση για το θέμα, πέραν των εξηγήσεων και περιγραφών που βρίσκονται στο αρχείο βοήθειας για τις λειτουργίες στο παράθυρο εργασίας.

 

 

Οι τίτλοι, για τους οποίους υπάρχουν επεξηγήσεις, έχουν την ιδιότητα: καθώς ο δείκτης του ποντικιού περνάει από πάνω τους, αλλάζει μορφή και από το σύνηθες βέλος γίνεται χέρι ή βέλος με ερωτηματικό.

 

Μενού βοήθειας

Σε πολλούς από τους χώρους εργασίας υπάρχει μενού HTML βοήθειας με σχετικά θέματα.

 

 

Άμεση βοήθεια για τις λειτουργίες ενός παραθύρου εργασίας

Σε όλους τους χώρους εργασίας για τους οποίους διατίθεται HTML βοήθεια μπορείτε να τη ζητήσετε πατώντας το πλήκτρο F1.

Η ενέργεια αυτή σας συνδέει με το αντίστοιχο θέμα στο αρχείο βοήθειας.

 

Επικοινωνία με λίστα περιπτώσεων και πολλές επιλογές

Σε περιπτώσεις που οι ενέργειές σας θα έχουν πολλαπλές επιπτώσεις ή και ασάφειες, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει (όσο αυτό είναι δυνατόν) τις πιθανές περιπτώσεις και εμφανίζει παράθυρο διαλόγου, με σκοπό να σας ενημερώσει αλλά και να σας ζητήσει να επιλέξετε μέσα από μια σειρά επιλογών.

Δείτε το παρακάτω παράδειγμα παραθύρου επικοινωνίας.

 

 

Για γρήγορη απόκριση μπορείτε να κάνετε διπλό κλικ πάνω στην επιλογή σας.