Περιορισμοί #16, Αποκλεισμός χρήσης αιθουσών από αναθέσεις

 

Στο παράθυρο αυτό δηλώνετε για μια συγκεκριμένη δυάδα (ανάθεση, αίθουσα) την απάντηση στο ερώτημα:

 

´                 επιτρέπεται η ανάθεση να χρησιμοποιεί την αίθουσα;

 

Κατά τον ορισμό των αναθέσεων μπορείτε να καθορίσετε την αίθουσα ή τις αίθουσες που θα λειτουργεί η κάθε ώρα διδασκαλίας της ανάθεσης.

Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που δεν θα θέλατε ή δεν μπορείτε να προσδιορίσετε τόσο καλά τη χρήση αιθουσών.

Από την άλλη μεριά, ίσως βρίσκετε τη δυνατότητα που σας δίνουμε να στέλνετε ώρες διδασκαλίας των αναθέσεων σε οποιαδήποτε αίθουσα είναι ελεύθερη, πολύ γενική και θα θέλατε κάτι ενδιάμεσο. Οι περιορισμοί #16 αποτελούν διασαφήνιση της επιλογής: οπουδήποτε.

Έτσι, ίσως σας είναι χρήσιμο για κάθε ανάθεση να μπορείτε να ορίζετε ένα περιορισμένο πλήθος αιθουσών, που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν από την ανάθεση.

 

Οι περιορισμοί #16 είναι μεγαλύτερης διακριτικής ικανότητας από τους περιορισμούς #14 και #15

 

 

Αυτόματες επιλογές του προγράμματος

Όταν δημιουργείτε μια νέα ανάθεση, αυτομάτως, έχει στη διάθεσή της για χρήση όλες τις αίθουσες που έχετε ορίσει.

Όταν δημιουργείτε μια νέα αίθουσα, αυτομάτως, είναι διαθέσιμη για χρήση από όλες τις αναθέσεις.

 

 

Σχέση περιορισμών #16 με τους περιορισμούς #14 και #15

Το αν τελικά, μια ανάθεση επιτρέπεται να χρησιμοποιεί μια αίθουσα ή όχι καθορίζεται και από τις τρεις κατηγορίες περιορισμών για χρήση των αιθουσών #14, #15 και #16. Οι περιορισμοί αυτοί λειτουργούν συμπληρωματικά.

Αν για παράδειγμα έχετε ζητήσει με περιορισμό #14 ένα τμήμα να μη χρησιμοποιεί μια αίθουσα, δεν είναι απαραίτητο να δηλώσετε το ίδιο πράγμα για όλες τις αναθέσεις του τμήματος.

Επίσης, ακόμη και αν ζητήσετε για μια ανάθεση να μπορεί να χρησιμοποιεί μια αίθουσα, αυτό θα γίνει μόνο αν επιτρέπεται και από τους αντίστοιχους περιορισμούς για το τμήμα και τον καθηγητή της ανάθεσης.

Κατ’ επέκταση, οι αλλαγές που κάνετε σε περιορισμούς χρήσης αιθουσών από τμήματα ή καθηγητές ΔΕΝ μετατρέπονται σε περιορισμούς #16, χρήσης αιθουσών από τις αντίστοιχες αναθέσεις.

Φυσικά, στο τέλος, η συνέργεια των περιορισμών #14, #15 και #16 θα δημιουργεί ένα συνεπές σύνολο περιορισμών για τη χρήση των αιθουσών από τις ώρες διδασκαλίας.

 

Ωρολόγιο πρόγραμμα πολλών εβδομάδων

Αν χειρίζεστε πρόγραμμα πολλών εβδομάδων, με αναθέσεις που έχουν κύκλο εμφάνισης μεγαλύτερο της μιας εβδομάδας, ένας περιορισμός #16 στη χρήση αίθουσας από ανάθεση θα ισχύει για όλες τις εβδομάδες στις οποίες λειτουργεί η ανάθεση.

 

Έλεγχοι μετά από μια αλλαγή

Αν έχετε ήδη προχωρήσει σε ορισμό αναθέσεων και χρήση αιθουσών, σε κάθε σας αλλαγή, πρέπει να ελέγχουμε ότι οι αλλαγές που κάνετε ίσως αντικρούουν τη χρήση των αιθουσών από τις αναθέσεις. Σε κάθε τέτοια περίπτωση, ξεκινάμε διάλογο μαζί σας για να σας βοηθήσουμε να δημιουργήσετε ένα λογικά συμβατό σύστημα περιορισμών.

Αργότερα, θα απαιτηθούν και άλλοι έλεγχοι στα δεδομένα σας για τη διασφάλιση ύπαρξης ωρολογίου προγράμματος.

 

Περιορισμοί χρήσης αιθουσών στη μέθοδο <οπουδήποτε> και οι συνδιδασκαλίες

Αν για μια ομάδα αναθέσεων σε συνδιδασκαλία χρησιμοποιείτε τη μέθοδο <οπουδήποτε> αλλά με ενεργοποιημένους περιορισμούς #14, #15 και/ή #16 έχετε επιτρέψει ακριβώς τόσες αίθουσες όσα είναι και τα μέλη της ομάδας συνδιδασκαλίας (έστω και σε μία εβδομάδα του ωρολογίου σας προγράμματος), τότε υποχρεούστε να γίνετε πιο συγκεκριμένοι ή να αυξήστε τον αριθμό των αιθουσών στη διάθεση της ομάδας συνδιδασκαλίας.

Στην περίπτωση αυτή, σημειώστε ότι, ο ακριβής προσδιορισμός αίθουσας δεν περιορίζει τη δημιουργία του ωρολογίου σας προγράμματος. Εξάλλου, έτσι και αλλιώς, κάποια στιγμή θα έπρεπε να προσδιορίσετε την ακριβή χρήση αιθουσών από την ομάδα συνδιδασκαλίας.

 

 

o       Περιγραφή του παραθύρου ορισμού περιορισμών #16