Περιορισμοί #1, στις ώρες λειτουργίας των τμημάτων

 

Στο παράθυρο αυτό δηλώνετε για μια συγκεκριμένη τριάδα (τμήμα, ημέρα, ώρα στην ημέρα) την απάντηση στο ερώτημα:

 

 

επιτρέπεται το τμήμα να λειτουργεί την ώρα της ημέρας;

 

 

Μπορείτε να ορίσετε, να αφαιρέσετε και /ή να αλλάξετε περιορισμούς #1, στις ώρες λειτουργίας των τμημάτων, και μέσα από το παράθυρο δημιουργίας του ωρολογίου σας προγράμματος (κύριος χώρος εργασίας).

 

 

Αυτόματες επιλογές του προγράμματος

·        Όταν δημιουργείτε ένα νέο τμήμα, αυτομάτως, το τμήμα επιτρέπεται να λειτουργεί οποτεδήποτε.

·        Όταν δημιουργείτε μια νέα ημέρα, αυτομάτως, όλα τα τμήματα επιτρέπεται να λειτουργούν την ημέρα αυτή.

·        Όταν δημιουργείτε μια νέα ώρα στις ημέρες, αυτομάτως, όλα τα τμήματα επιτρέπεται να λειτουργούν την ώρα αυτή σε όλες τις ημέρες.

 

Ωρολόγιο πρόγραμμα πολλών εβδομάδων

Αν χειρίζεστε πρόγραμμα πολλών εβδομάδων, με τμήματα που έχουν κύκλο εμφάνισης μεγαλύτερο της μιας εβδομάδας, ένας περιορισμός σε ώρα λειτουργίας του τμήματος θα ισχύει για όλες τις εβδομάδες.

 

 

o       Παραδείγματα χρήσης του περιορισμού #1

o       Περιγραφή του παραθύρου ορισμού περιορισμών #1

 

 

Ο σωστός τρόπος σκέψης για την εφαρμογή των περιορισμών #1

Οι περιορισμοί #1 αναφέρονται στα τμήματα με προφανή τρόπο και δικαίωμά σας είναι να τους χρησιμοποιείτε όπως θέλετε. Εμείς όμως πιστεύουμε ότι, μερικοί τρόποι χρήσης είναι καλύτεροι από άλλους.

Δεν πρέπει να συγχέετε τη χρήση των περιορισμών #1 με τη χρήση άλλων περιορισμών, όπως πχ με τους περιορισμούς #2, στις ώρες διαθεσιμότητας των καθηγητών. Αν ένας καθηγητής δεν είναι διαθέσιμος κάποιες ώρες, αυτό μπορεί να έχει τον αντίκτυπό του και στις ώρες λειτουργίας των τμημάτων στα οποία διδάσκει, αλλά το θέμα αφορά πρωτογενώς τους περιορισμούς #2 και αυτούς πρέπει να χρησιμοποιήσετε σε μια τέτοια περίπτωση.

Χρησιμοποιείτε τους περιορισμούς #1:

·                    Για να διασφαλίζετε ότι δεν θα υπάρχουν αδικαιολόγητα κενά στο ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθητών.

·                    Για να δημιουργείτε ζώνες ωρών λειτουργίας σε ομάδες τμημάτων.

Αν και οι περιορισμοί #1 αναφέρονται σε τμήματα, πολλές φορές, για τη σωστή εφαρμογή τους θα πρέπει να έχετε κατά νου τους μαθητές των τμημάτων αυτών. Συμβουλευθείτε τα παραδείγματα για την εφαρμογή των περιορισμών #1.

 

Υπερβολική χρήση περιορισμών #1

Υπάρχει περίπτωση, από λάθος, να έχετε περιορίσει τόσο πολύ τις ώρες λειτουργίας των τμημάτων ώστε να μην υπάρχει ωρολόγιο πρόγραμμα. Έχουμε σχεδιάσει ελέγχους με σκοπό τον εντοπισμό τέτοιων προβλημάτων.

 

Οι περιορισμοί #1 και οι άλλοι περιορισμοί

Αν χρησιμοποιείτε και άλλες κατηγορίες περιορισμών πέραν των περιορισμών #1, τότε ένας περιορισμός στις ώρες λειτουργίας ενός τμήματος μπορεί να έχει, και συνήθως έχει, αντίκτυπο στις ώρες λειτουργίας άλλων τμημάτων ή ακόμη και στις ώρες διαθεσιμότητας των καθηγητών.

Στο συνολικό σύστημα των περιορισμών (έχετε στη διάθεσή σας μέχρι και 15 κατηγορίες ανελαστικών περιορισμών) ο ρόλος καθενός περιορισμού μπορεί να είναι δυσδιάκριτος.

Η χρήση των ελέγχων είναι επιβεβλημένη ακόμη και για τη δημιουργία απλών ωρολογίων προγραμμάτων.

 

Περιορισμοί #1 και δημιουργία ωρολογίου προγράμματος

Αν κατά την προμελέτη και το σχεδιασμό των τμημάτων που έχετε κάνει, φανεί ότι: ένα τμήμα (συνήθως επιλογής) λειτουργεί μονοσήμαντα σε συγκεκριμένες ώρες, περιορίστε τη λειτουργία του τμήματος στις ώρες αυτές, αντί να αφήσετε το πρόγραμμα να τις ανακαλύψει μόνο του. Θα κερδίσετε σε υπολογιστικό χρόνο.

Αν πάλι δε θέλετε ή δεν μπορείτε να ασχοληθείτε με κάτι τέτοιο, έχουμε σχεδιάσει ελέγχους για τον αυτόματο εντοπισμό ζωνών ωρών λειτουργίας των τμημάτων. Στους ελέγχους αυτούς λαμβάνεται υπόψη το σύνολο των περιορισμών που χρησιμοποιείτε και έχετε ενεργοποιημένους.

 

Περιορισμοί #1 και αδικαιολόγητα κενά στη λειτουργία των τμημάτων

Το Ωρολόγια Προγράμματα προσπαθεί να τοποθετήσει ώρες διδασκαλίας οποτεδήποτε επιτρέπεται, χωρίς να ενδιαφέρεται για το αν, τελικά, θα δημιουργηθούν αδικαιολόγητα κενά στο ωρολόγιο πρόγραμμα των τμημάτων.

Χρησιμοποιούμε τον όρο αδικαιολόγητα κενά σε αντιδιαστολή με τις περιπτώσεις εκείνες, που ένα μητρικό τμήμα επιτρέπεται να έχει κενά στη λειτουργία του, εφόσον σπάει σε θυγατρικά κομμάτια-τμήματα, που λειτουργούν τις ώρες που δε λειτουργεί το μητρικό τμήμα.

Και στην παρούσα έκδοση, ΔΕΝ έχει ενσωματωθεί στους μηχανισμούς αυτόματης τοποθέτησης ή αναδιάταξης των τοποθετημένων ωρών ένας σύγχρονος και γρήγορος αλγόριθμος για τη μη δημιουργία αδικαιολόγητων κενών (stacking). Υπάρχουν (συνήθεις) περιπτώσεις που, ο χρόνος που απαιτείται για έλεγχο ύπαρξης αδικαιολόγητων κενών είναι καταστροφικά μεγάλος.

Το Ωρολόγια Προγράμματα εξάγει συμπεράσματα για τους μαθητές μέσα από τους περιορισμούς #1 (στις ώρες λειτουργίας των τμημάτων), #5 (συνδιδασκαλίες αναθέσεων) και #11 (μη συλλειτουργία τμημάτων).

Καλείστε με χρήση των περιορισμών #1, να περιορίσετε τις ώρες λειτουργίας των τμημάτων κατάλληλα ώστε να μην υπάρξουν αδικαιολόγητα κενά στο ωρολόγιο πρόγραμμα μαθητή.

 

Προσδιορισμός αδικαιολόγητων κενών στο ωρολόγιο πρόγραμμα μαθητών

Στο παράθυρο δημιουργίας του ωρολογίου σας προγράμματος (κύριος χώρος εργασίας), και μετά την τοποθέτηση όλων των ωρών, μπορείτε να εντοπίσετε τυχόν αδικαιολόγητα κενά στα τμήματα, με κατάλληλη εκτύπωση για τα τμήματα. Τα αδικαιολόγητα κενά τονίζονται με κόκκινο χρώμα.

Εκτός του παραθύρου δημιουργίας του ωρολογίου προγράμματος, και πριν από την τοποθέτηση των ωρών, έχουμε σχεδιάσει έλεγχο για την πρόβλεψη πιθανά αδικαιολόγητων κενών στο ωρολόγιο πρόγραμμα μαθητών.