Επίπεδα ξένων γλωσσών στο Γυμνάσιο
Έστω ότι το τμήμα Α1 της Α Γυμνασίου αποτελείται από μαθητές δύο επιπέδων στα Αγγλικά και πρέπει να χωριστεί σε δύο τμήματα-κομμάτια, τα Α11 και Α12. Το τμήμα Α11 θα αποτελείται από τους μαθητές επιπέδου αρχαρίου, ενώ το τμήμα Α12 από τους μαθητές επιπέδου προχωρημένου.
Προφανώς, όταν ο καθηγητής των αγγλικών διδάσκει στο τμήμα Α11, οι μαθητές του τμήματος Α12 θα πρέπει να παρακολουθούν κάποιο άλλο μάθημα (αντιστοίχως και για το Α12). Επειδή δε, το μάθημα των αγγλικών είναι 3ωρο, αυτό θα πρέπει να συμβεί 3 φορές.
Πρώτη αντιμετώπιση
Μια λύση θα ήταν να συνδυαστεί το σπάσιμο των αγγλικών με ίδιο ακριβώς σπάσιμο στα γαλλικά, που είναι και αυτό 3ωρο μάθημα.
Έτσι, όταν στο τμήμα Α11 διδάσκονται αγγλικά αρχαρίων, στο Α12 θα διδάσκονται γαλλικά προχωρημένων. Και όταν στο Α11 διδάσκονται γαλλικά αρχαρίων, στο Α12 θα διδάσκονται αγγλικά προχωρημένου.
Τα μαθήματα των αγγλικών και των γαλλικών πρέπει να ανατεθούν και στα δύο τμήματα Α11 και Α12 και καθόλου στο μητρικό τμήμα Α1.
Έτσι, το υποχρεωτικό ωράριο των τμημάτων Α11 και Α12 είναι 6, ενώ το υποχρεωτικό ωράριο του μητρικού τμήματος Α1 θα είναι μόνο 29.
Για την υλοποίηση αυτού του σχήματος σας προτείνουμε 2 τρόπους:
Πρώτος τρόπος
Με 2 περιορισμούς του τύπου #5, δηλώνετε τη συνδιδασκαλία των αναθέσεων Α11/Αγγ με Α12/Γαλ και Α11/Γαλ με Α12/Αγγ.
Με 1 περιορισμό του τύπου #11, δηλώνετε ότι το μητρικό τμήμα Α1 ΔΕΝ λειτουργεί όταν λειτουργεί το θυγατρικό τμήμα Α11.
Δεύτερος τρόπος
Με 2 περιορισμούς του τύπου #11, δηλώνετε τη μη συλλειτουργία του μητρικού τμήματος Α1 με τα θυγατρικά τμήματα Α11 και Α12.
Ανάμεσα στους 2 τρόπους, σας προτείνουμε να χρησιμοποιείτε τον πρώτο.
Γενικά, πρέπει να γνωρίζετε ότι: η χρήση συνδιδασκαλιών επιταχύνει τους αλγορίθμους του προγράμματος.
Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε συνδιδασκαλίες, όπως θα φανεί από τον επόμενο τρόπο αντιμετώπισης των επιπέδων των Αγγλικών.
Δεύτερη αντιμετώπιση
Μια άλλη αντιμετώπιση θα ήταν, το σπάσιμο να συνδυαστεί με δύο μαθήματα: ένα 2ωρο + ένα 1ωρο, πχ θρησκευτικά και υπολογιστές.
Τα μαθήματα αγγλικά, θρησκευτικά και υπολογιστές ανατίθενται στα τμήματα Α11 και Α12, αλλά όχι στο μητρικό τμήμα Α1.
Επειδή όμως, όταν στο Α11 διδάσκονται αγγλικά, στο Α12 θα μπορούσε να διδάσκονται θρησκευτικά ή υπολογιστές, αυτή η περίπτωση αντιμετωπίζεται μόνο με περιορισμούς του τύπου #11, μη συλλειτουργία τμημάτων και καθόλου περιορισμούς #5, συνδιδασκαλίες αναθέσεων.
Με 2 περιορισμούς του τύπου #11, δηλώνετε τη μη συλλειτουργία του μητρικού τμήματος Α1 με τα θυγατρικά τμήματα Α11 και Α12.