ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗΝ SHSoft ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ

 

 

1. Βρες τη Ferrari.

 

Μια εφαρμογή για Η/Υ σχετική με το παράδοξο της Λογικής "Οι τρεις πόρτες" ή "The Monty Hall problem".

Βρίσκεστε μπροστά σε τρεις κλειστές πόρτες. Πίσω από τη μία πόρτα βρίσκεται μία κατακόκκινη Ferrari, ενώ πίσω από τις άλλες δύο τίποτε. Σας ζητάνε να επιλέξετε την πόρτα με τη Ferrari. Διαλέγετε μία στην τύχη. Μετά την επιλογή σας, οι διοργανωτές του παιχνιδιού ανοίγουν τη μία από τις δύο πόρτες που δεν έχετε επιλέξει, και που πίσω της ξέρουν ότι δεν υπάρχει η Ferrari. Τώρα με δύο μόνο πόρτες κλειστές σας ρωτούν αν επιμένετε στην πόρτα που διαλέξατε ή μήπως θα θέλατε να αλλάξετε την επιλογή σας. Σκεπτόμενοι απλά ότι οι πιθανότητες είναι 50-50 αποφασίζετε να μείνετε στην αρχική επιλογή σας. Ίσως στην αρχική επιλογή σας να είχε βοηθήσει και η θεά Τύχη και δεν θα θέλατε να την προσβάλλετε, ούσα και Θεά.

Κρίμα! Μόλις μειώσατε στο μισό την πιθανότητα να κερδίσετε τη Ferrari.

 

2. Οι πιθανότητες να κερδίσω στο Τζόκερ.

 

Επιβεβαιώστε ότι για να σιγουρέψετε 6άρι στο Τζόκερ ή θα πρέπει να ξοδέψετε 7.330.554€ (με 30 λεπτά τη στήλη) ή θα πρέπει να παίζετε συνέχεια για 7.500 χρόνια δύο φορές την εβδομάδα (με 10€ κάθε φορά) δηλαδή από την εποχή των Πελασγών. Δείτε τις πιθανότητες σε PDF

 

3. Τυχαίοι βηματισμοί σε μία διάσταση.

 

Ένας μεθυσμένος βηματίζει ισοπίθανα προς τα εμπρός και προς τα πίσω. Πού θα βρίσκεται μετά από πολλά βήματα; Σίγουρα θα σκέφτεστε ότι τριγυρίζει γύρω από τη θέση που ξεκίνησε. Και όμως κάνετε λάθος! Θα βρίσκεται σε απόσταση ίση με το 80% της τετραγωνικής ρίζας των (πολλών) βημάτων του. Επιβεβαιώστε κάνοντας 30 πειράματα με 400 βήματα το καθένα.

 

(Τελευταία ενημέρωση 13 Απριλίου 2018)