ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗΝ SH-Soft ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΣΕ 2 ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

 

Η οριζόντια και πλάγια βολή ως οι απλούστερες καμπυλόγραμμες κινήσεις σε δύο διαστάσεις (επίπεδο)

 

1. Τα διανύσματα της θέσης, της μετατόπισης και της ταχύτητας στην περιγραφή της κίνησης υλικού σημείου πάνω σε επίπεδο

2. Οριζόντια βολή (χωρίς τριβές με τον αέρα)

Η ανάλυση της κίνησης σε δύο ανεξάρτητες ευθύγραμμες κινήσεις, μια ομαλή κίνηση και μια ελεύθερη πτώση.

3. Πλάγια βολή χωρίς αντιστάσεις από τον αέρα, ή με αντιστάσεις ανάλογες της ταχύτητας του βλήματος ή με αντιστάσεις ανάλογες του τετραγώνου της ταχύτητας του βλήματος

 

 

 

4. Κίνηση υλικού σημείου μέσα σε ομογενές πεδίο δυνάμεων

Η παραβολική τροχιά ενός υλικού σημείου με αρχική ταχύτητα μέσα σε ομογενές πεδίο δυνάμεων σε διαφορετική κατεύθυνση (Γενίκευση της πλάγιας βολής χωρίς τριβές).

 

 

 

Συνάντηση δύο κινητών που η κίνησή τους είναι ομαλή ή ομαλά επιταχυνόμενη και παραμένουν στο ίδιο επίπεδο

 

5. Βομβαρδισμός από αέρος

Κλασική εφαρμογή της οριζόντιας βολής. Ένα αεροπλάνο κινούμενο οριζόντια αφήνει μία βόμβα με στόχο να καταστρέψει ένα εργοστάσιο. Η ταχύτητα του αεροπλάνου, το ύψος πτήσης του και η οριζόντια απόστασή του από το εργοστάσιο τη στιγμή της ελευθέρωσης της βόμβας είναι ζητούμενα.

6. Επίθεση αετού σε λαγό.

Αετός και λαγός κινούνται ευθύγραμμα ομαλά. Ο στόχος είναι να προσδιοριστεί το μέτρο και η κατεύθυνση της ταχύτητας του αετού ώστε να πιάσει το λαγό.

7. Αντιαεροπορικά πυρά ως πρόβλημα συνάντησης δύο κινητών.

Κλασική εφαρμογή της πλάγιας βολής. Ο στόχος είναι η κατάρριψη ενός αεροπλάνου που κινείται οριζόντια.

 

 

 

8. Συνάντηση ομαλά επιταχυνόμενων σωμάτων περιορισμένων να κινούνται σε ένα επίπεδο.

Δύο υλικά σημεία κινούνται στο ίδιο επίπεδο, ομαλά επιταχυνόμενα. Οι αρχικές θέσεις, οι αρχικές ταχύτητες και οι σταθερές επιταχύνσεις τους μπορούν να προκαθοριστούν ώστε τα δύο σώματα να συγκρουστούν.

 

 

 

(Τελευταία ενημέρωση 19 Μαρτίου 2017)